Träningssimma

Själv är jag inte sådär superförtjust i simning som konditionsträning av den anledningen att jag inte tycker att det är särskilt roligt och därför har svårt att motivera mej till att ta ut mej. Däremot simmar jag gärna för ökad rörlighet och som nedvarvning efter annan träning. Jag ser det som ett riktigt bra komplement till min löpning och styrketräning. MEN simning är faktiskt en riktigt bra och komplett motionsform för den som gillar det. Du kan förbättra såväl din kondition, styrka och rörlighet på ett mycket skonsamt sätt. För överviktiga skulle jag vilja påstå att träning i vatten är det överlägset bästa av just den anledningen. Att införskaffa en pulsklocka som tål vatten kan vara ett sätt att följa träningen. Det finns också klockor som känner av varje gång du vänder i bassängen och på så sätt håller koll på hur många längder (och därmed simmad distans) åt dej.

Redo att hoppa i bassängen för ett morgonpass!

(Visited 13 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Gottfrid Oskarsson 11 mars, 2012 at 19:19

    Tack för tipsen! Har varit och simmat för första gången sedan högstadiet och även fast det var roligt så gick det tungt i slutet. 🙂

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *