Barfota

Trött som tusan var jag som sagt när klockan ringde i morse, så jag bestämde mig för att piggna till med en dos endorfiner. Sagt och gjort, mot gymmet för ett kort benstyrkepass. Väl där inser jag att jag glömt mina skor hemma. Övervägde för en sekund att vända hemåt men landade i att genomföra passet barfota (i strumpor egentligen). Det fick bli en modifierad variant av det upplägg jag brukar köra då jag av halkrisk inte vågade så tungt eller vissa övningar. Jag testade istället både benböj och utfall i smithmaskin , men som sagt, jag får tyvärr fortfarande känningar i ryggen av det 🙁

(Visited 3 times, 1 visits today)

2 Comments

  1. Maria 30 oktober, 2012 at 20:46

    Spelar det någon roll hur djupt du går i benböj? jag känner av i ländryggen om jag går för djupt. Brukar istället lägga på tungt och bara gå väldigt grunt ner (säger man så?) Tar mindre på rumpan då men ändå tungt för framsida lår och sparar på ryggen.

    Reply
  2. Sara Borg 31 oktober, 2012 at 17:53

    Det har jag inte provat, bra tips! Ska testa nästa gång. Tack!

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *