Löpning vid kyla

Efter att ha hållit upp med konditionsträning i totalt 10 dagar vågade jag mig idag ut på en lugn jogg. Jag har haft lite känningar i mina luftrör med torrhosta morgon och kväll, varför jag vilat helt från att träna med hög puls. Nu känner jag mig helt återställd och håller tummarna för att jag inte förivrade mig idag.

Jag har väldigt känsliga luftrör och kan få ont av kyla, men även av att gå upp högt i puls utan att vara riktigt uppvärmd och inne i andra andningen. Då är det som att allt drar i hop sig och en brännande känsla med hosta uppstår. Det sitter ofta i nån vecka innan det släpper. Lindrig ansträngningsastma sa en doktor för 10 år sen, men jag vet inte om det är rätt diagnos?! Så länge jag ser till att värma upp i min egen takt funkar det ju oftast bra, så jag bekymrar mig inte allt för mycket om det.

Det blev iaf totalt 6 kilometer i 5:50-tempo, så jag tror inte att jag drog i mig så mycket kalluft. Jag var ordentligt klädd (ca -13 grader ute) som ni ser. Snyggt va?! Jag skrivet ett inlägg sen om hur jag tänker kring kläder för vinterlöpning!

(Visited 5 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *