Dagens träning

Hallå där, berätta! Har ni tränat idag och i så fall vad? Jag körde ett styrkepass för axlar, biceps och bål. Premiärade med sidoplankor och oh min Gud vad det var utanför min komfortzon. Hahaha jag var verkligen inte bra, men just därför ska jag självklart fortsätta. I know it’s good for me. Lovar. I morgon händer spännande grejor. En sak jag satt upp bland mina veckomål ska bockas av. Det har faktiskt med min hälsa att göra så jag lovar att berätta mer om det i morgon. Nu är det natt! Tack för idag och tack för att ni läser. Ni har blivit fler de senaste veckorna och det är kul. Lämna gärna spår i form av en kommentar, det uppskattas.

(Visited 5 times, 1 visits today)

7 Comments

  1. Maria E 12 februari, 2013 at 05:10

    Jag har kört en timmes Ashtanga Yoga. Och börjat följa dig både här och på Instagram för jag tycker du inspirerar! Ska själv springa Göteborgsvarvet för första gången i år! Och så kändes det roligt att hitta en träningsbloggare som bor i Jämtland, som jag (Hammarstrand) Jag bloggar dock inte men läser många!

    Reply
  2. Sara Borg 12 februari, 2013 at 06:23

    Va kul Maria, och välkommen! Jag har sprungit Göteborgs Varvet en gång och skulle gärna göra det igen, vilken fest vilken känsla. Ett riktigt trevligt lopp. Går det bra med träningen?

    Reply
  3. Anonym 12 februari, 2013 at 07:54

    Idag tränade jag på em, spanade lite om jag skulle se dig, men jag tror jag var precis före dig. Tränade på att bräcka mitt rekord i chins och sedan rygg/biceps/triceps och mage. Alltid korta, snabba intervaller innan och pulshöjare mellan seten 🙂

    Ida

    Reply
  4. Sara Borg 12 februari, 2013 at 16:54

    Haha, Ida, jag glodde på ALLA igår igen då jag var där nån gång vid 18 tror jag… 🙂

    När du kör intervaller innan, värmer du upp med jogg eller?

    Reply
  5. Anonym 12 februari, 2013 at 17:43

    Hehe, jamen det gjorde jag med. Jag var där runt 16 igår, faktiskt, men jisses vad folk det var. Jag är van att vara typ själv på morgonen 🙂

    Jag brukar värma upp med 5 min jogg/gång. Sen kör jag intensivt i 10-15 min. Försöker hålla pulsen uppe sen under hela passet. Ofta kör jag också lite rörlighet med sopskaftet också, men samma där, håller det intensivt.

    Ang att försöka pressa sig lite mer så var jag där i höstas, eller alltså jag har en ganska lång tränings bakrund men hamnade lite väl bekvämt där. Jag var tvungen att sätta mindre mål som ska uppnås bara efter några veckor, speciellt på vintern är det svårt med målen, tycker jag, som mest har löprelaterade mål. Så nu har jag min chinsutmaning, ÅXCO och några mördar intervaller på tid.. 🙂

    Reply
  6. Sara Borg 12 februari, 2013 at 21:26

    Ja, det har verkligen ökat med folk senaste månaden tycker jag. Det där med mindre mål som ska uppnås på kort tid är nog bra, tack för det tipset! Jag blev lite taggad idag när jag såg en jättekort tjej som tränar på Tegelplan, har du sett henne? Jag har sett henne förut men aldrig reflekterat över vad/hur hon tränar. Idag såg jag av en händelse att hon körde viktade dips, dvs fria dips med viktplatta hängande från midjan. Det vill jag också kunna så nu har jag skaffat mig ett mål 🙂

    Reply
  7. Anonym 13 februari, 2013 at 05:32

    Nej, har aldrig sett henne. Men grymt. Jag blev faktiskt utmanad av min bror att våga testa viktade, nu klarar jag runt 15 fria dips, kanske fler om jag pressar (balansen?). Han tyckte jag borde köra med en 5 kg vikt och se hur många jag klarar då och menar att jag borde lätt komma upp i fler reps när jag tagit av den. Men jag vet inte, känner mig inte helt bekväm med bältet? 🙂 Borde kanske bli mitt mål också? Och kanske viktade chins, det vore tufft!

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *