Löparinspiration (länkkärlek)

Behov av lite pepp inför helgens planerade löppass?

Snabba fötter skriver om backträning. Oj så bra läsning och peppande för mig att läsa att det är fler än jag som har det tufft när det går uppför.

Står ett långpass planerat i kalendern så kan det vara läge att läsa Alla kan träna och inlägget om konsten att springa sakta. Det är ju ett ämne vi har haft uppe här i bloggen under de senaste veckorna.

Å så har vi Sofys korta inlägg om löpskolning. Jag har faktiskt börjat med lite liknande grejer innan mina löpbandsintervaller. Ser säkert fånigt ut, men jag bryr mig inte. Det går lättare att ta ut steget och springa snabbt efter några explosiva rörlighetsövningar. Jag kör en kombination av knäböj och upphopp. Det är som en knäböj med kraftigt frånskjut i fotleden så att jag avslutar i ett litet hopp liksom.

Sist men inte minst har vi lite löparlängtan hos Jessica.

(Visited 3 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Anonym 22 mars, 2013 at 10:55

    Jag är också pepp! Men jag nöter på inför ÅXCO även fast det bara är en kul utmaning. Får ju tävla ihop med Noruhg, hehehe.. 😉

    Jag har ju blivit "tvingad" till löpskolning av min sambo sen ett par år tillbaka. Och det är sån grym skillnad för mig. Jag kör låg/hög skip, hälkick och sprättsteg inför alla intervaller. Och så rörlighet på det. Och jag ser säkert lika galen ut som dig (även fast jag inte tror någon tycker du ser galen ut) när jag kör mina benböj med frånskjut mellan mina styrkeövningar. Hoppa upp på box är också grymt för löparmusklerna och "draken". Finns ju massor, men där var mina favvosar.

    Trevlig helg! Ida

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *