Nyttja lunchen

Jag har en fullspäckad vecka framför mig och jag försöker därför planera min tid så bra jag nu bara kan för att hinna med OCH samtidigt behålla glädjen. För det är viktigt för mig oavsett om det kommer till träning, jobb eller privatliv, att jag och bara jag, ska göra så mycket jag nu kan för att försöka vara positiv och fokusera på möjligheter även när det är tungt.

För att få ihop pusslet den här veckan så har jag tänkt mig att lunchträna minst två gånger. Idag var första tillfället och det gick lysande. 45 minuters helkroppsstyrka med övningar i superset gjorde att jag fick till ett riktigt bra pass!

Nu väntar tjänsteresa med planerad hemkomst mitt i natten i morgon, så då blir det vilodag, men sen hoppas jag kunna köra på lunchen igen även onsdag. Berätta, har du möjlighet att träna på lunchen och nyttjar du i så fall det?

(Visited 14 times, 1 visits today)

Driven optimist som älskar att jobba, cykla, springa, åka längdskidor och hänga i gäng med familjen!

2 Comments

  1. Lunchträning ftw!! Gör det faktiskt 2-3 gånger i veckan för att få ihop mitt liv! Har två barn så vill inte gärna vara borta på kvällarna. Igår blev det styrka i gymmet på jobbet, idag 5 km jogg i solen!

    Tänkte faktiskt fråga dig om du har några tips för att få upp tempot redan i början av ett pass. Idag såg mina km ut så här: 7:11 7:09 5:35 6:07 & 6:09. Rätt ojämnt och mycke långsamt i början. Förvisso uppför men det tar ett tag för mig att komma igång. Har du nå knep eller är det bara att acceptera?

    Gillar din blogg och tycker du ger bra träningsinspo!

    // Maria E (maraja81 på Instagram)

  2. Hej Maria!

    Hahaha, jag är helt fel person att fråga för jag är precis likadan själv. Jag måste springa riktigt långsamt i några kilometer så att mina luftrör kommer igång. Annars får jag lite astmakänningar.

    Grymt med gym på jobbet! Det blir ju riktigt tidseffektivt ju! Jag har börjat träna på Sports i Odenskog nu och det ligger mycket närmare mitt jobb än Tegelplan, så nu går det riktigt smidigt för mig också att träna på lunchen.

    Kram Sara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.