Tips på träningspass

Löparvilan gör mig ruggigt sugen på att dra igång igen och jag sitter och drömmer om lite olika pass jag ska köra i sommar. Eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte brukar vara så kreativ när det kommer till kritan så tänkte jag skriva ner några tips som jag kan ta fram sen när fantasin tryter 🙂

1. 30-sekundare på löpband
– Jogga (extraslinga) till gymmet, ca 2-3 kilometer
– Löpbandsintervaller 12 x 30 sek (3:30)
– Jogga hem, ca 1-2 kilometer

2. Backintervaller
– Jogga till ”slalombacken” på ÖSK
– Backintervaller 6 x hela backen (tar ca 2 min om jag minns rätt????)
– Jogga hem

3. Terränglångpass
– Spring ÖSK-Spikbodarna-Odensala, ca 17 kilometer

4. Fartlek (t.ex. Östansjövägen, Brånan)
– Jogga till Paradisvägen, ca 3 kilometer
– Ställ in klockan så att den piper varje minut; jogga, spring, sprinta… upprepa 3 gånger. Vänd hemåt och gör det 3 gånger.
– Jogga hem

5. Fyrahundringar på bana
– Jogga till Hofvallen, ca 2.5 kilometer
– Spring t.ex. 6 x 400 meter
– Jogga hem

(Visited 22 times, 1 visits today)

Driven optimist som älskar att jobba, cykla, springa, åka längdskidor och hänga i gäng med familjen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.