Klumpfot

När jag kom hem ifrån jobbet igår var insidan av min högerfot så svullen att jag inte med ögat kunde lokalisera fotknölen. Jag hade inte särskilt ont, bara om jag vred foten och belastade snett, eller om jag tryckte rakt på svullnaden. Det kändes därför inte så allvarligt och jag bestämde mig för att köra det lätta träningspass jag ändå hade planerat.

Klumpfoten fungerade fint med rejäl tejpning och kompressionsstrumpor på det!

Jag joggade i sakta mak till gymmet. Det kändes lite stelt i början men jag kan inte säga om det egentligen berodde på själva foten eller på tejpningen… Ca 2 km jogg blev det som uppvärmning och när jag kom fram rev jag av 10 stycken 30-sekundersintervaller (med 30 s vila mellan) i 4:00-tempo på löpbandet. Ett kvitto på att min kondis är bättre fick jag också för de där intervallerna kändes verkligen så lätta som jag ville att de skulle göra. Det var fokus på teknik och fotisättning som gällde under passet, inte flås och mjölksyra den här gången.

Jag tränade på Sportsgym Tegelplan och det var länge sedan sist

Efter intervallerna stannade jag kvar och körde styrka för triceps och övre delen av ryggen. Ett pass jag egentligen verkligen gillar, men som jag inte har varit motiverad att köra på ett tag. Till min stora glädje kändes det inte som att jag hade tappat alltför mycket trots allt. Nu är jag taggad på styrketräning igen!

(Visited 16 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Anonym 25 juni, 2013 at 14:52

    Aj, det där ser ju inte bra ut, hoppas det ger sej till imorron./mamma

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *