Hur går "Lidingö-träningen"?

Är ni fler därute som ska springa Lidingöloppet? För min del så tränar jag på, men inte riktigt så som jag efter maran planerade att göra. Jag var helt inriktad mot Lidingö och tänkte springa terräng och backar för fulla muggar hela sommaren. Som ni vet har det inte blivit så. Jag har fått inse att kroppen behöver vänja sig vid den här typen av löpning. Mina fotleder har sakta men säkert fått byggas upp och nu får jag inte ont/sväller upp efter passen, som jag gjorde i början.

Efter gårdagens svettiga skogspass med hög puls!

Minst ett pass i terräng varje vecka har jag i varje fall försökt få till och det har kroppen accepterat. Förra veckan blev det dock inget alls, jag var helt enkelt inte motiverad nog. Igår var suget tillbaka. Tyvärr hade jag inte så mycket tid för träning så jag fick tänka ut ett kort pass. 
Det blev efter lite funderande helt enkelt så att jag sprang ett bra distanspass från Odensala och genom skogen på spåren upp till Spikbodarna. Det blev ganska exakt 3 kilometer. Det är kuperat upp dit och även om jag försökte ta det lite lugnt så gick pulsen upp rätt bra. Jag snittade strax under 6:00 på vägen upp. Efter vändningen så ökade jag tempot och tryckte på hela vägen tillbaka till bilen i ett tempo strax under 5:00. Hela passet avklarat på lite drygt en halvtimma. Bra med puls och bra med ett terrängpass. Nöjd Sara. Svårare än så behöver det ju faktiskt inte vara.
(Visited 15 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *