Med fokus på formtopp

Nu är det mindre än två veckor kvar till Tjejmilen och jag kommer att släppa lite på träningen i syfte att nå en formtopp lördagen den 7 september. Passen blir kortare men jag strävar efter att vara rappare. Det är nu farten ska komma. 

Kortdistans i tunn funktionströja från Adidas, skor och tights NIKE, strumpor GoCoCo och lurar WESC

I min kalender hade jag planerat ett kort mysdistanspass. Ett sånt pass innebär inte nödvändigtvis att jag måste springa sakta, utan att det är helt okej att göra det om kropp och knopp är trött. Det trodde jag var fallet igår, efter en hel dag i mötesrummet med långa diskussioner, men icke. Benen trummade på rätt fint efter ett tag och flåset kändes inte av allt för mycket. Då låter jag gärna allt flyta på. Det är också mys. En härlig känsla. Toppfart 3:49 på förhållandevis platt mark säger en del. Snittet landade på 5:00min/km på distansen 6 kilometer och då ingår uppvärmning och nerjogg (i betydligt makligare tempo) i de siffrorna.
Den här veckan har jag två löppass till inplanerade. Ett distanspass i helgen på 10-12 kilometer och ett kvalitetspass i kväll eller i morgon. Där funderar jag på såkallade Björgenintervaller, dvs 4 x 4 minuter. OM jag ska köra dem väljer jag troligen gåvila (istället för jogg) mellan intervallerna med tanke på att tävlingsdagen närmar sig. 
(Visited 20 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Anonym 30 augusti, 2013 at 07:51

    Men jäklar! Du är ju på väg mot en riktigt fin formtopp! Under 4.00 med råge ju! Jag är lite avis, ska medges. Är fortfarande lite ur slag.. 🙂

    Ida

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *