Måndag med #måndagsklubben

Coach Ida hälsar att i kväll är det träning som vanligt klockan 19.00 på Hofvallen. Vid samling är vi uppvärmda, klara och redo att köra igång.

Vi startar upp med några löpskolningsövningar och sen kör vi kvällens upplägg som består av korta intervaller med fokus på fart och teknik! Vad sägs om 5 x 1 minut (vila 30 sek mellan varje) följt av en serievila på 90 sekunder. Sedan tar vi oss an en fartstege med 15 sekunder – 30 – 45 – 60 – 1.15 – 1.30 – 1.45 – 2 minuter – 1.45 – 1.30 – 1.15 – 60 – 45 – 30 – 15 sek – vila 15 sek mellan varje intervall. Som vanligt avslutas passet med löpstyrka!

Bli inte avskräckt av upplägget! Även en otränad person orkar ofta jogga 2 minuter i sträck, vilket faktiskt är det längsta vi kommer att springa sammanhängande i kväll. Farten anpassar var och en efter dagsform och träningsbakgrund. Det är dessutom helt okej att köra varannan intervall och i stället ta en lite längre vila mellan varje.

Ses vi snart?

Måndagsklubben ute i Ås för två veckor sedan

(Visited 10 times, 1 visits today)

2 Comments

  1. Erica Ajax 26 maj, 2014 at 19:13

    Hej! Hittade din blogg via instagram. Kul att läsa, du verkar ha en sådan glädje i det du skriver.
    Kanske vågar jag mig förbi någon måndag för att testa att träna med er, roligare med sällskap 🙂 /Erica

    Reply
  2. Sara Borg 27 maj, 2014 at 15:09

    Hej Erica!

    Vad kul, du är varmt välkommen!

    Jag har skickat en vänförfrågan till dig på Facebook. Om du accepterar den kan jag lägga till dig i gruppen Måndagsklubben och då kan du se vilken typ av upplägg vi planerar att köra. På så sätt kan man välja lite själv när man vill gå, så ser man om det passar in i ens egen träning 🙂

    /Sara

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *