VECKANS PLAN

Dax för en knepig vecka. Jag har grunnat på om jag ska packa med mig träningskläderna när jag åker i väg med jobbet, men samtidigt så spelar några dagar utan träning ingen större roll på sikt. Det lutar därför åt att jag faktiskt helt struntar i det och bara kör lite rehab och möjligen yoga eller styrka på hotellrummet, men vi får se. Jag har aldrig ångest eller dåliga känslor kopplade till uteblivna träningspass, men särskilt nu när jag blivit så stel i bröstryggen av allt stillasittande under julen, så behöver jag röra på mig. Promenader och lugna rörelser fungerar dock minst lika bra för att hålla igång.

Mån: Gymstyrka VILA
Tis: Löpning utomhus 30 x 30 sek 20 x 40 sek (20 s vila)
Ons: Gymstyrka VILA
Tors: VILA (tjänsteresa)
Fre: VILA (tjänsteresa)
Lör: VILA (tjänsteresa) Löpning löpband 10 x 30 sek + rehab
Sön: VILA (tjänsteresa) el Löpning ute på kvällen när jag kommer hem

Förutom ovanstående ska en eller flera rehab/prehab-övningar göras minst fem av veckans sju dagar. Bättre med en övning än ingen. Jag ska rulla golfboll under fötterna varje gång jag sitter i soffan hemma och jag ska massera vaderna på gymmets vibrationsmaskin efter löpbandspasset.

(Visited 15 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *