DU KAN OCKSÅ

Jag sitter på morgontåget mot Gävle. Överkroppen känns nästan svullen och jag har så ont i armar och axlar att jag undrar om jag nånsin haft så hemsk träningsvärk. Det har jag förstås men minnet är som bekant kort. Du kan också skaffa dig träningsvärk. Idag. 

Gör något fysiskt som du inte brukar göra. Är du en vanlig motionär som mig så kan du enkelt ordna det här hemma. Det gjorde jag. Nu har vi förvisso hantlar, kettlebells, redcord och gummiband men jag tror att du klarar det ändå.
Ladda ner en tabatatimer till mobilen eller titta på klockan. Du ska röra dig i 20 sekunder följt av vila i 10 sekunder. 8 gånger ger 4 minuter. Upprepa minst fyra omgångar, fler om du orkar och har tid. 
Kroppsviktsövningar funkar fint om du inte har vikter. Men annars kan du lyfta en trave böcker, en stol ett barn eller vad annars du har där hemma. Knäböj, armhävningar, dips, dynamiska plankor, utfallsgång och ryggresningar är bara några av alla rörelser du kan göra. Eller varför inte den mest basala av dem alla, lägg dig ner på golvet och ställ dig upp. Om och om igen. Det får garanterat upp pulsen lite också.
Kör hårt!

Hoppa i ett par shorts eller nåt annat mjukt. Sen är det bara att köra på, lycka till!

(Visited 11 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *