Låt oss prata mer om stress & press

Det kommer oundvikligen bli så att jag kommer att skriva en del om det här nu under hösten eftersom jag jobbar mycket med de här frågorna. Det känns även som att det bubblar på fler håll i mina kanaler just nu.

Förutom podden Styrkebyrån som jag lyssnade på i lördags så såg jag också att en som skrivit på ämnet under veckan som gick var Terese Alvén i inlägget Träning och stress. Och visst är motion ett fantastiskt botemedel mot stressymptom, men det finns så mycket annat vi kan göra också.

Idag ska jag föregå med gott exempel genom fyra enkla knep som fungerar för mig!

1. Starta dagen i stillhet
Jag sitter i min soffa hemma, med tända ljus, morgonkaffet  och datorn i knät. Här är jag lugn och avslappnad. En bra start innan jobbet. En riktigt bra start på en nya vecka.

2. Ta en promenad i dagsljus
Jag ska se till att gå en kort promenad idag på lunchen för att fånga dagsljuset, få en nypa friskluft och rensa tankarna en stund.

3. Ställa alarmet för hemgång i tid
Jag har en tid att passa efter jobbet idag och för att slippa stressa med andan i halsen så ställer jag ett alarm på mobilen för att komma i väg i god tid.

4. Avsluta dagen i stillhet
Innan jag går och lägger mig ska jag ha varvat ner, packat väskan för veckans jobbresa och ”landat” efter dagen. Det bådar för en god natts sömn.

(Visited 19 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *