Pannlampa & reflexer

Höstens första pass med pannlampa
Höstmörkret smyger sig på. Kanske tycker du att soffan lockar mer på kvällarna nu än den gjort under sommaren. Det är mysigt att tända ljus, ”kudda upp sig” i ett hörn och dra en filt över benen. Kanske kommer du inte ut och rör på dig så ofta som du egentligen skulle vilja. Det är ingen katastrof att motionera mindre under en period men tänk på att ändå försöka hålla i vanan så att du slipper starta om med träningen sedan. Allt är som bekant bättre än inget så försök peppa dig själv att gå ut ett par gånger i veckan om det är möjligt. Visst kan det kännas mörkt och ruggigt såhär i början på hösten, innan vi vant oss, men rätt rustad kan det faktiskt vara riktigt mysigt att ta en kvällspromenad eller joggingtur i ljuset av lampans sken.  

Kom-ihåg!

¤ Reflexer! Många träningskläder har reflexer på plaggen men komplettera helst för bästa effekt. Sätt med fördel reflexerna på rörliga kroppsdelar (armar och ben) så är det lättare för bilister att uppfatta vad som händer. Hur många gånger har du inte själv kört eller åkt bil och svurit över personer som är ute på vägen en regnig och mörk höstkväll?!
¤ Pannlampa! Jag använder faktiskt pannlampa även när jag springer på vägar som har gatubelysning, inte så mycket för att jag ska se utan för att jag ska synas. Många pannlampor har justerbar ljusstyrka och jag använder det svagare läget när jag använder lampan för att synas. Ska jag springa i skogen där det är helt mörkt har jag det starka läget såklart. 
Mörkerlöpning

(Visited 9 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *