Förra veckans träning


Tiden springer i väg och jag sade förvisso att ”veckans” skulle ta ett litet uppehåll medan jag var på semester, men jag inser nu att det nästan gått en hel månad sedan mitt senaste inlägg på temat. Nåväl, här kommer en enklare redogörelse för förra veckans träning, som blev betydligt mer inomhusbaserad är på mycket länge. Faktum är att jag inte körde ett enda utomhuspass på 7 dagar, vilket är helgalet. Jag har verkligen blivit en outdoortjej på gott och ont de senaste åren. Jag vill bara springa, cykla och åka längdskidor (ute) hela tiden. Gymmet har blivit tråkigt, vilket fått till följd att jag är en så mycket svagare person idag (men piggare och förhoppningsvis gladare), än jag var för några år sedan!


Förra veckans träning:

Mån: VILA (resdag)
Tis: Mitt enkla styrkeprogram
Ons: Löpbandsintervaller, 5 min uppjogg, 20x30s (m 30s vila), 5 min nedvarvning
Tors: Mitt enkla styrkeprogram
Fre: Löpbandsintervaller, 5 min uppjogg, 3x30s (30 vila), 3x1min (30 vila), 3x2min (60vila), 5 min nedvarvning
Lör: Blandad styrketräning med fria vikter
Sön: VILA (resdag)

Den här veckan tänker jag att jag vill kombinera det bästa från två världar! Jag vill göra allt det där jag brukar göra utomhus, men jag vill faktiskt också återinföra fredagsfyset som L och jag körde i vintras. Du kanske kommer ihåg att vi brukade hänga i gymmet på fredagskvällarna ett tag?! Det är förövrigt sista veckan också på mitt 3-veckorsprogram med styrka inför Vasaloppets vintervecka 2018. Nästa måndag är det dags att starta upp med ett nytt upplägg.

(Visited 8 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *