Jag har gjort jobbet!

Lugnt i gymmet en fredagskväll, var är alla fredagsfysare?

Förra veckan var första gången sedan jag drog igång min nya styrketräningsrutin, med två pass per vecka i gymmet, som jag slarvade. Inte en enda gång gick jag iväg. I måndags fick jag säga till mig själv på skarpen och tydligen lyssnade jag, för denna vecka har jag baske mig gjort jobbet! Två besök på gymmet med två riktigt bra pass, och jag vet inte om det bara är inbillning men nog tycker jag allt att ryggen känns bättre än på länge just nu?! Peppar peppar. Det kanske är precis en sådan sak som en inte ska säga högt?

Upplägget nu är ungefär detsamma som när jag drog igång i slutet på mars, men med den skillnaden att jag under de första veckorna mest tränade i maskiner. Nu har jag gått över alltmer till hantlar, skivstång och kabelcrossen, men det är fortfarande rätt så lätta vikter som gäller. Fokus ligger på att aktivera musklerna och kroppen som helhet. Jag kör inte samma pass utan jag varierar övningar och redskap en del, men jag går igenom stora delar av kroppen varje gång. För dig som är nyfiken på hur det kan se ut så kommer här det upplägg som jag körde igår kväll!

Preggopass i gymmet

Uppvärmning med promenad på löpband (snigeltempo men med kraftig lutning) i 10 minuter.

3-5 set med 10-15 repetitioner på varje övning:

  • Benpress (i maskin)
  • Marklyft (skivstång)
  • Vadpress (i maskin)
  • Axelpress (skivstång)
  • Rodd (skivstång)
  • Bicepscurl (skivstång)
  • Ryggdrag (kabelcross)
  • Tricepspress (kabelcross)
(Visited 4 times, 2 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *