Det behöver inte vara så svårt

Är du lika bra som jag är på att hitta på alla möjliga ursäkter för varför du inte kör den där viktiga styrketräningen, tar promenaden du tänkt eller cyklar intervaller, trots att du så väl vet hur gott det gör för din kropp, ditt humör och ditt välbefinnande? Idag överraskade jag mig själv med att göra något jag inte gjort på mycket länge, jag nyttjade mitt digitala träningsabonnemang!

Jag har sedan några år köpt möjlighet till digitala träningsprogram via mymowo. Jag tecknade det mest för att köra deras pausgympa på kontoret, men sedan spelade det också in att min fina vän Ida jobbar där. Jag har däremot inte kört några av deras andra program – förrän idag.

Att Stina gillar att leka i vårt hemmagym, det har jag berättat förut. Även att jag brukar passa på att lite ostrukturerat och oplanerat göra några övningar medan hon har humöret uppe. Det kan bli någon minut här och nån där under en vecka. Men du kanske känner igen dig i att en lätt hamnar i att göra övningar en redan är rätt bra på, eller i varje fall inte toksvag?! Jag hamnar där iaf. Därför var det toppen idag när jag ”var tvungen” att följa någon annan. Det var ytterst nära att jag bangade armhävningar med ursäkten att min postgravida kropp kanske inte skulle klara det, men sedan testade jag till slut i alla fall. Efter 20 minuter hade jag jobbat igenom ett snabbt och enkelt kettlebellspass, inte alls tokigt ändå och betydligt bättre än inget. Ni får inget bildbevis på detta för jag körde utan att byta till träningskläder, i en sliten gravidtisha och ett par sunkiga grå mysbyxor, med fläckar efter att Stina spottat delar av sin lunch över halva mig… Livet ändå.

(Visited 3 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *