Veckans

Mån: Distanslöpning 8.74km, 46:06min (5:16)
Tis: Bålstyrka
Ons: Backintervaller ÖSK, tot löpning 11km
Tors: VILA
Fre: Jogg 2 km
Lör: Tävling Vasastafetten sträcka 10, 9.25km, 49:36min (5:22)
Sön: VILA

Jahapp, veckans huvudpunkt Vasastafetten blev inte alls som tänkt, men så kan det gå ibland. Utöver ovanstående träning har jag två gånger varje dag (utom lördag) genomfört ett rörlighetsprogram. Programmet tar ca 20 minuter så jag har alltså lagt i runda slängar 40 minuter varje dag på övningar som min sjukgymnast gett mig. De senaste två-tre dagarna har jag känt att det börjar hända saker i kroppen. Dels känns musklerna lite ”trasiga” eftersom de inte är vana att bli töjda och aktiverade på det här sättet, i varje fall inte så här mycket. Jag märker också av en viss instabilitet på morgnarna. I stället för att kliva upp stel som en pinne så känns det inte riktigt som om kroppen sitter ihop. Jag tror att jag blivit lite rörligare och att musklerna inte är lika starka i det nya läget. Så jag känner mig liksom svag. Svårt att beskriva. Jag tar allt som en tecken på att det händer nåt, och det tror jag är bra!

(Visited 13 times, 1 visits today)

2 Comments

  1. Anonym 25 augusti, 2013 at 19:02

    Kanske va din "nya" rörlighet som spelade dej ett litet spratt igår.?. Kroppen kanske fick "för mycket" av det goda 😉 / kram mamma

    Reply
  2. Sara Borg 26 augusti, 2013 at 06:48

    Att jag "tränar" 40 minuter dagligen utöver min vanliga träning känns ju av såklart. Det är rätt jobbigt och jag känner av det i musklerna. Men det är ju för ett gott syfte så det gör inget 🙂

    Reply

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *