Ge kroppen kärlek

Under det senaste halvåret har jag insett att det finns en del omprioriteringar som jag behöver göra, för att min kropp ska må ännu bättre. En sån sak är att jag behöver lägga tid på att fortsätta med rörligheten för höftpartiet. Därför ägnar jag några minuter av idag till just det.

Jag jobbar på mattan i hood från burton, tights Reebok och på fötterna nike free fit

Under januari kommer jag också att lägga mer tid på att bygga upp min styrka inifrån och övningarna utgår från att det är springa fortare jag vill göra. Ett exempel är att jag båltränar med fokus på rörelse. Som nån sa, hur ofta springer man med båda fötterna i marken samtidigt? Därför kör jag nu plankor på ett ben i taget, eller fällknivar för att aktivera mina svaga höftböjare. För att få in den här typen av träning så kommer jag att prioritera bort mer traditionell styrketräning ett tag. Dygnet har som bekant 24 timmar och det är dags för mig att bli lite mer sträng när det kommer till att välja vilken träning som ska utföras. Självklart ska det vara lustbetonat, men jag får inte glömma bort mitt VARFÖR. Nytt år och nytt fokus känns riktigt inspirerande och jag är så pepp på att verkligen dra i gång på allvar nu, efter en längre period med ofokuserad och ostrukturerad träning. Igår började jag på mitt egenkomponerade träningsprogram och den här första veckan handlar mest om att komma igång. Det känns gött.
(Visited 15 times, 1 visits today)

Leave A Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *